1. Úvodní stránka
  2. Mateřská škola
  3. Týdenní plán
  4. Mateřská škola 24.03.2025 - 28.03.2025

Mateřská škola 24.03.2025 - 28.03.2025

BŘEZEN

3.3. - 7.3. - přerušení provozu mateřské školy
12.3. Předškoláci navštíví první třídy
19.3. Předškoláci zasednou do lavic v první třídě
20.3. Vítáme jaro
21.3. Ponožkový den
25.3. Návštěva školní knihovny

Celý březen můžete po domluvě přijít do mateřské školy přečíst pohádku dětem před odpočinkem (pokud máte zájem, prosím domluvte se s paní učitelkou na třídě, děkujeme)

Kuřátka                     Počasí
- celý týden si povídáme o počasí, zaznamenáváme aktuální počasí každý den
- přečteme si pohádku Mráček a počasí
- povídáme si o koloběhu vody v přírodě, o důležitosti vody pro všechny
- tvoříme, malujeme, děláme pokusy
- cvičíme, provádíme dechová a relaxační cvičení
- upevňujeme názvy barev
- procvičujeme prostorovou orientaci, předmatematické představy
- využíváme pěkné počasí k delším vycházkám

Kateřina
Smažiová  

Berušky

 Malí zahradníci

                                                - tomto týdnu se staneme malými zahradníky!
- každý si vyzdobí svůj květináček a zasadí semínko rostlinky podle své volby
- seznámí se s tím, jak rostlinky rostou, co k tomu potřebují, a jak se o ně musíme (s láskou) starat :)
- sesadíme si jarní květinky do jednoho velkého truhlíku
- zaměříme se na časovou posloupnost jednotlivých činností
- pojmenujeme si jarní květiny i bylinky
- květinky a probouzející se přírodu budeme hledat i venku, na našich procházkách
- budeme zpívat jarní písničky
- zapojíme kamaráda Beebota a vyzkoušíme, jestli zvládne nakreslit nějaké květiny
- rozvíjet budeme souvislé vyjadřování s rozšiřovat slovní zásobu :)
- zaměříme se na Srdíčkové pravidlo

Adriana
Jandová

                              

 

 Rybičky

Jaro dělá pokusy

                                               

- budeme pokračovat s tématem z minulého týdne opakujeme jarní kytičky
- zasejeme si různá semínka a osázíme si truhlíky jarními květinami a budeme je pozorovat
- podpora výtvarného a kreativního vyjadřování - tvoření květin z různých materiálů
- vyzkoušíme si pár jarních pokusů
- rozvíjime předmatematickou představivost - třídění květin podle barev, tvarů
- budeme poslouchat písničku Jaro dělá pokusy...
- když počasí dovolí chodíme na procházky a budeme pozorovat jarní přírodu

Bohumíra
Holánková

                                     

 

Motýlci    Přišlo jaro se sluníčkem
                                                      

- v pondělí oslavíme den vody, připomeneme si její důležitost, zaměříme se na její ochranu a plýtvání
- v týdnu se seznámíme se znaky jara
- pojmenujeme jarní květy, které vyhledáváme v přírodě
- rozvíjíme představivost a fantazii, pokračujeme v trénování uzlíků a mašliček
- pracujeme s rytmem, říkadly a zpíváme jarní písničky
- zdobíme třídu do jara
- rozvíjíme předmatematické představy - větší x menší, uprostřed, třídíme dle daných kritérií
- trávíme co nejvíce času venku, pozorujeme probouzející se krajinu a vyhledáváme znaky jara
- v úterý navštívíme školní knihovnu s programem od žáků ze ZŠ

Ludmila
Vidláková

                                           

Zvířata a jejich mláďata

 

Seznamujeme se se zvířecími rodinkami

 

Poznáváme zvířátka na statku

 

Jak se zvířátka jmenují?

 

Utvaříme rodinky pro zvířátka

 

Zatancujeme si zvířecí tanečky

 

Poznáváme zvířátka podle jejich zvuku

 

Naučíme se básničku o zvířátkách

 

Dramatizujeme pohádku z ,,Nejhezčích příběhů z našeho statku"

 

Dle možností si mohou děti donést plyšová "domácí" zvířátka

 

Procvičujeme a upevňujeme barvy a jejich názvy.