1. Úvodní stránka
  2. Mateřská škola
  3. Týdenní plán

Týdenní plán

Mateřská škola 17.02.2025 - 21.02.2025

 

ÚNOR
 27.02. Karneval 

 

Kuřátka               Zvířátka v zimě
- povídáme si o zvířatech, která žijí ve volné přírodě
- hovoříme o tom, kdo a jak se o ně stará
- pozorujeme zvířecí stopy
- čteme a dramatizujeme pohádku "O SMOLÍČKOVI "
- seznámíme se s říkankou "Lesní zvířata"
- cvičíme lesní rozcvičku
- hrajeme pohybovou hru "Zajíček v své jamce"
- rozvíjíme prostorovou a předmatematickou představivost
- malujeme, vykreslujeme, tvoříme

Petra
Juračková  

Berušky

Povídání o pejskovi a kočičce

                                               Celý týden budeme s touto knihou pracovat a proto si ji děti mohou donést. Porovnáme různá vydání.
Budeme pracovat hlavně se třemi pohádkami JAK MYLI PODLAHU, JAK DĚLALI DORT a O PYŠNÉ NOČNÍ KOŠILCE
- budeme vyrábět mýdlovou vodu a pracovat s vodou - vodní hrátky
- procvičíme si motoriku při namotávání klubíček z vlny
- uděláme si pavučinu přátelství /z vlny/
- řekneme si co patří a nepatří do dortu, suroviny si pojmenujeme, prohlédneme a některé ochutnáme...
- budeme pracovat s maňásky a plošnými loutkami
- pokusíme se o dramatizaci pohádky - procvičíme si tak paměť a souvislé vyjadřování
- vystřihneme a vyzdobíme si košilku
- připomeneme si jak si máme správně prohlížet knížku, jak jí ukládat a starat se o ni, aby nám dlouho vydržela
-budeme hovořit na téma "DOMÁCÍ MAZLÍČCI"

Dagmar
Mrázková

                              

 

 Rybičky

Smysly

                                               

Pondělí - ZRAK- Vysvětlíme si, proč je pro nás zrak důležitý, jak si ho chránit. Zahrajeme si Kimovu hru a pohybovou hru Slepá bába. Vyzkoušíme si některé aktivity se zavázanýma očima. Povíme si také o životě nevidomých lidí - jak je poznáme, Braillovo písmo.

Úterý - SLUCH- Povíme si význam sluchu, potrénujeme svoje ouška při rozpoznávání různých zvuků, ukážeme si jakým jazykem komunikují neslyšící - znakový jazyk.

Středa - HMAT- Budeme rozlišovat různé druhy povrchů, poznávat po hmatu různé předměty, vyzkoušíme si malovat bez pomocí rukou.

Čtvrtek- ČICH- Potrénujeme svoje nosíky při rozpoznávání různých druhů koření a vůní.

Pátek- CHUŤ - Pojmenujeme si jednotlivé druhy chutí, podle chuti budeme poznávat různé druhy potravin, povíme si, co máme rádi a co nemáme, procvičíme svoje jazýčky a pusinky pomocí oromotorického cvičení.

Soňa
Pelikánová

                                     

 

Motýlci    ...smysly
                                                      

 - prozkoumáme naše smysly...každý den se zaměříme na jeden z pěti smyslů, na prožitkové vnímání...
- pocity na konci týdne barevnou škálou ztvárníme ...
- naposloucháme různé žánry hudby, potichu i nahlas...
- ochutnáme slané, sladké, kyselé i hořké...
- přivoníme k vůním ...
- sáhneme si na různé povrchy, příjemné či méně příjemné...
- uvidíme i " neuvidíme ' krásu kolem nás..
- zaměříme se na zrakové a sluchové vnímání, na logické myšlení a na správný úchop kreslicího materiálu. Při stolování na úchop příboru a čistotu
- pokud počasí dovolí trávíme, co nejvíce času venku a užíváme si sněhové nadílky

Božena
Macková

                                           

Zvířata a jejich mláďata

 

Seznamujeme se se zvířecími rodinkami

 

Poznáváme zvířátka na statku

 

Jak se zvířátka jmenují?

 

Utvaříme rodinky pro zvířátka

 

Zatancujeme si zvířecí tanečky

 

Poznáváme zvířátka podle jejich zvuku

 

Naučíme se básničku o zvířátkách

 

Dramatizujeme pohádku z ,,Nejhezčích příběhů z našeho statku"

 

Dle možností si mohou děti donést plyšová "domácí" zvířátka

 

Procvičujeme a upevňujeme barvy a jejich názvy.