Mateřská škola 17.02.2025 - 21.02.2025
ÚNOR | |||
27.02. Karneval |
Kuřátka | Zvířátka v zimě | |
- povídáme si o zvířatech, která žijí ve volné přírodě - hovoříme o tom, kdo a jak se o ně stará - pozorujeme zvířecí stopy - čteme a dramatizujeme pohádku "O SMOLÍČKOVI " - seznámíme se s říkankou "Lesní zvířata" - cvičíme lesní rozcvičku - hrajeme pohybovou hru "Zajíček v své jamce" - rozvíjíme prostorovou a předmatematickou představivost - malujeme, vykreslujeme, tvoříme |
Petra |
Berušky |
Povídání o pejskovi a kočičce |
|
Celý týden budeme s touto knihou pracovat a proto si ji děti mohou donést. Porovnáme různá vydání. Budeme pracovat hlavně se třemi pohádkami JAK MYLI PODLAHU, JAK DĚLALI DORT a O PYŠNÉ NOČNÍ KOŠILCE - budeme vyrábět mýdlovou vodu a pracovat s vodou - vodní hrátky - procvičíme si motoriku při namotávání klubíček z vlny - uděláme si pavučinu přátelství /z vlny/ - řekneme si co patří a nepatří do dortu, suroviny si pojmenujeme, prohlédneme a některé ochutnáme... - budeme pracovat s maňásky a plošnými loutkami - pokusíme se o dramatizaci pohádky - procvičíme si tak paměť a souvislé vyjadřování - vystřihneme a vyzdobíme si košilku - připomeneme si jak si máme správně prohlížet knížku, jak jí ukládat a starat se o ni, aby nám dlouho vydržela -budeme hovořit na téma "DOMÁCÍ MAZLÍČCI" |
Dagmar
|
Rybičky |
Smysly |
|
Pondělí - ZRAK- Vysvětlíme si, proč je pro nás zrak důležitý, jak si ho chránit. Zahrajeme si Kimovu hru a pohybovou hru Slepá bába. Vyzkoušíme si některé aktivity se zavázanýma očima. Povíme si také o životě nevidomých lidí - jak je poznáme, Braillovo písmo. Úterý - SLUCH- Povíme si význam sluchu, potrénujeme svoje ouška při rozpoznávání různých zvuků, ukážeme si jakým jazykem komunikují neslyšící - znakový jazyk. Středa - HMAT- Budeme rozlišovat různé druhy povrchů, poznávat po hmatu různé předměty, vyzkoušíme si malovat bez pomocí rukou. Čtvrtek- ČICH- Potrénujeme svoje nosíky při rozpoznávání různých druhů koření a vůní. Pátek- CHUŤ - Pojmenujeme si jednotlivé druhy chutí, podle chuti budeme poznávat různé druhy potravin, povíme si, co máme rádi a co nemáme, procvičíme svoje jazýčky a pusinky pomocí oromotorického cvičení. |
Soňa
|
Motýlci | ...smysly | |
- prozkoumáme naše smysly...každý den se zaměříme na jeden z pěti smyslů, na prožitkové vnímání... |
Božena
|
Zvířata a jejich mláďata
Seznamujeme se se zvířecími rodinkami
Poznáváme zvířátka na statku
Jak se zvířátka jmenují?
Utvaříme rodinky pro zvířátka
Zatancujeme si zvířecí tanečky
Poznáváme zvířátka podle jejich zvuku
Naučíme se básničku o zvířátkách
Dramatizujeme pohádku z ,,Nejhezčích příběhů z našeho statku"
Dle možností si mohou děti donést plyšová "domácí" zvířátka
Procvičujeme a upevňujeme barvy a jejich názvy.